And so it begins! - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Michelle Kuzee - WaarBenJij.nu And so it begins! - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Michelle Kuzee - WaarBenJij.nu

And so it begins!

Blijf op de hoogte en volg Michelle

22 Maart 2018 | Kameroen, Douala

hey allemaal!

nou het heeft even geduurd maar daar ben ik dan. vanwege een foutje op de site wilde mijn verhaal niet uploaden maar als het goed is moet nu alles erop staan.

ik ga met jullie even een beetje de week doorlopen.

zaterdag

savonds aangekomen in douala. de vlucht is prima verlopen en voordat ik het wist was is er al! zodra je uit het vliegtuig stapt slaat de warme lucht gelijk in je gezicht haha.

het is warm en klam, maar eigenlijk wel goed te doen. we werden opgewacht door mensen van mercy ships om vervolgens onze spullen te pakken en ons paspoort weer terug te krijgen in het interne politie bureau. tijdens het wachten heb ik debbie ontmoet (het NL meisje waaravan ik wist dat ze op dezelfde vlucht zat). met de jeep zijn we naar het schip gereden. je hebt een idee van hoe het schip eruit ziet maar pas als je het voor je ziet besef je pas hoe groot is daadwerkelijk is! aan boord werden we opgewacht door de hostess om het papierwerk in orde te maken en snel nog even wat te eten, wat de keuken voor ons heeft bewaard. aangekomnen in mn cabin voelde ik me gelijk welkom!, een leuk welcome a board pakketje lag klaar met de handdoeken. vliegensvlug gaan slapen, zondag weer een nieuwe dag.

zondag

Rise and shine! het zonnetje scheen, de lucht was blauw.. oke nu ff wat minder cliche anders word het flauw. haha nee het weer is heerlijk hier, het is droogseizoen dus heel soms een regenbui. na het ontbijt ben ik met debbie het schip gaan verkennen en hebben we smiddags bij het zwembad gelegen (jaaa zelfs dat hebben ze hier!) aangezien er aan boord best veel NLers zitten, werder we savonds voor de koffie uitgenodigd met nog wat ducthies. hartstikke gezellig en lekker ouderwets koffieleuten. vroeg naar bed want morgen start mn eerste werkdag.

maandag

sochtends eerst een orientatie gehad en een veiligheids bijeenkomst zodat we van alles op de hoogte zijn. ik werd door max (dental team supervisor) opgehaald en naar de clinic gebracht. het is een ziekenhuis met loss gebouwen waarvan een is omgebouwd tot dental clinic. we zitten in een tram met 4 tandartsen en allemaal een eigen assistent en 2 stoelen waar we de patienten op kunnen ontvangen. ze hebben alles een eigen vertaler die ze hebben opgeleid tot assistent, dus we zijn met een grote groep. ik ben eerst maar is begonnen met alles en iedereen kennis te maken en nzien wat de materialen zijn. zodra dat doorgenomen was kon ik bij patricia aan de stoel. pittig maar erg leuk! iedereem praat engels en zo oom dus de intrumenten die genoemd worden. ik heb er na deze trip in ieder geval een nieuwe vocabulair bij haha. al met al werk ik met een gezellig en leuk team! de patienten die binnenkomen met pijn en angst en weer met vertrouwen zien vertrekken is ook iets heel moois! ook al in er vaak een taalbarierre.. we komen er uiteindelijk wel met zn alle! savonds ging het schip een paar uur op total black-out ivm reparaties. dus we zijn met een paar meiden (verpleegsters) naar een locale kroeg gegaan en hebben we lekker wat gedronken.

dinsdag

fris en fruitig weer opgestaan. vandaag voor werk eerst een team meeting gehad en daarna hup door naar de clinic om 8 uur. er werken meerdere locals waaronder comfort. we beginnen elke dag met zingen en trommelen zodat we de dag met een lach beginnen! erg leuk! tot 3 uur patienten behandeld (grotendeels kiezen en tanden trekken) en tot 4 uur opgeruimd en schoongemaakt. daarna met wendy en kate (assistentes) wat gaan drinken bij seamans mision (hotel met bar) met een uitzich op het schip. de wandeling terug is ook wel leuk aangezien mensen je in je outfit zien lopen en roepen: aaaaa mercy ships! Bonjour! (kameroen is frans sprekend voor het grootste deel) snel douchen eten en met de dames van vanmiddag kletsen en lachen. ik heb het hier prima naar mn zin!

woensdag

zoooo vandaag het weer leren kennen.. het weer is losgebarsten zeg wauwww donderen bliksemen en liters water kwamen voorbij. tot op een punt dat we elkaar binnen bijna niet meer konden verstaan omdat het zo hard regende... er kwam een NL visiontrip groep langs. waaronder Hendrik-jan groeneveld die ik in NL heb leren kennen bij het mesiah concert voor mercy ships. hij stond me verbnaast aan te kijken toen ik voor zijn neus stond haha. de dag is verder prima verlopen en we hebben savonds met een paar dutchies gegeten buiten op het dak onder de overkapping. even gezellig bijkletsen over de dag. daarna had ik en een paar anderen een engine tour van het schip.. MEGA GAAF! alle ins en outs van het schip beneden leren kennen zodat je weet wat er voor nodig is om alles hierboven draaiende te houden zoals de operatiekamers, verblijf van de patienten en alles wat betreft de cabins waarin we verblijven. heel indrukwekkend! en als kerst op de taart mochten we boven op het schip in de''funnel'' staan (dus de toren midden op het schip waar de uitlaatpijpen zitten zeg maar) de foto's volgen nog.

donderdag

vandaag verliep zoals elk andere dag. 8 uur vertrokken alleen waren vroeg klaar want hadden met 3 tandartsen zo'n 60 nog wat patienten gehad dus ik lag om half 4 lekker bij het zwembad tot een uurtje of 6. even een tukje gedaan haha en wat gegeten en nu op mn gemak dit uitgebreide verslag zitten schrijven. het had korter kunnen zijn haha maar ahg nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte.

dikke zoen uit kameroen!

xx mich


  • 24 Maart 2018 - 00:00

    Marjolein:

    WoW Mies! Wat een fijn verslag! Keep up the good work! Trots op jou! Geniet! Bisous xxx

  • 24 Maart 2018 - 16:39

    Jet :

    Haha bonjour dat past jou helemaal!!!

  • 25 Maart 2018 - 18:13

    Margot:

    ha lief eindelijk rustig de tijd gehad om dit te lezen.... vind het erg leuk dat het je zo goed bevalt! geniet en tot gauw!xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Douala

Eerste reis met Mercy Ships

tandartassistente

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2018

Laatste dagen..

27 Maart 2018

Nog even knallen!

22 Maart 2018

And so it begins!

21 Maart 2018

Verslag foutje!

17 Maart 2018

Let’s go!
Michelle

26 jr en tandartsassistente

Actief sinds 31 Okt. 2017
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 6868

Voorgaande reizen:

18 Maart 2018 - 31 Maart 2018

Eerste reis met Mercy Ships

Landen bezocht: